1 października 2020

Polski Pakt Plastikowy

Rekopol sygnatariuszem Polskiego Paktu Plastikowego. Dołączamy do globalnej inicjatywy Plastics Pact network Fundacji Ellen MacArthur

 

10 września br. w Polsce, wzorem innych państw powołana została nowa inicjatywa – Polski Pakt Plastikowy. Przedsiębiorcy zmierzą sięz wyzwaniem jakim jest coraz większa ilość tworzyw sztucznych na naszym rynku. Polski Pakt dołącza dziś do najważniejszej międzynarodowej inicjatywy środowiskowej Plastics Pact network Fundacji Ellen MacArthur. Pakt stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego i ogłasza 6 wspólnych celów dla członków Paktu do roku 2025. Inicjatywa powstała pod parasolem Kampanii 17 Celów.

Członkowie Polskiego Paktu Plastikowego do 2025 roku będą działać w kierunku zamykania obiegu opakowań z tworzyw sztucznych i realizować zadania związane z efektywną redukcją użycia pierwotnych tworzyw na polskim rynku. Plan działania jest ambitny i wykracza poza obowiązujące przepisy

Polski Pakt Plastikowy to inicjatywa, która dla Rekopolu ma ogromne znaczenie – mówił Jakub Tyczkowski Prezes Zarządu. Nie tylko dlatego, że sygnatariuszami jego są w dużej mierze nasi Klienci i Akcjonariusze, ale również dlatego, ze doskonale wpisuje się w tendencje i trendy widoczne na rynku opakowań, zwłaszcza tych z tworzyw sztucznych. Regulacje europejskie zmierzają w kierunku ograniczenia stosowania tworzyw sztucznych (tzw. jednorazówki czy odchudzanie opakowań, podatek od tworzyw sztucznych, które nie zostały poddane recyklingowi), korzystania z tworzyw z recyklingu (butelka PET) – czyli zawracania, czy zmiany opakowań na takie, które są recyklingowalne. Takie same cele stawia sobie Pakt, dlatego cieszymy się że jesteśmy jego sygnatariuszem.

Do Paktu dołączyło w sumie 12 firm: Alpla Polska, Carrefour Polska, Grupa Spółek Danone w Polsce, Jeronimo Martins Polska, Kaufland, Korporacja KGL, Lidl Polska, LPP, Nestlé Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska i 21 organizacji. Organizacje tworzące Polski Pakt Plastikowy wprowadzają około 1/5 wszystkich opakowań z plastiku na rynku polskim.

www.paktplastikowy.pl