Rekopol » Podsumowanie kampanii 17/17 – realizowanej przez CSR Consulting z zaangażowaniem Rekopolu

Aktualności

Podsumowanie kampanii 17/17 – realizowanej przez CSR Consulting z zaangażowaniem Rekopolu

W poszukiwaniu najlepszych dróg do włączenia polskiego biznesu w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) powstała Kampania 17/17. Zgromadzone w jej ramach materiały, zidentyfikowane szanse biznesowe i wypracowane wnioski znalazły swoje miejsce na łamach dwóch publikacji, których premiera miała miejsce 6 grudnia 2017 r., w Ministerstwie Rozwoju podczas podsumowania Kampanii 17/17.

Kierunek niezbędnym działaniom wyznacza Agenda 2030 Organizacji Narodów Zjednoczonych i zdefiniowane w niej zadania. Szczególnie ważną rolę w realizacji tego ambitnego planu (uwzględniającego 17 Celów, 169 zadań szczegółowych) pełni biznes – ze swoimi dobrymi praktykami, zrozumieniem skali wyzwań i gotowością do współpracy w obrębie- i poza sektorem.

Właśnie takie podejście do SDGs sprawiło, że w Kampanię 17/17 – autorski projekt firmy doradczej CSR Consulting – zaangażowali się liczni partnerzy. Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Grupa Polpharma i Zakłady Tłuszczowe Kruszwica oraz firma Danone, a także:, Stena Recycling i Fundacja Medicover. Wsparcia merytorycznego inicjatywie udzielili: Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Global Compact Network Poland, zaś patronat honorowy nad nią objęło Ministerstwo Rozwoju.

W ramach trwającej od maja do października 2017 r. Kampanii 17/17 promowano Cele Zrównoważonego Rozwoju, tworząc przydatne z punktu widzenia biznesu kompendium wiedzy na temat poszczególnych SDGs. Zgromadzone zasoby, w tym m.in. opis wyzwań, zidentyfikowane szanse, dobre praktyki z Polski i ze świata, raporty i inne publikacje czy otwarte inicjatywy, w które biznes może się włączyć, dostępne są na dedykowanej platformie: www.sdgs.pl

Zwieńczeniem wielomiesięcznej współpracy jest publikacja „Partnerstwo w praktyce. Przegląd działań”, której wersja elektroniczna dostępna jest na stronie: http://www.sdgs.pl/kampania-1717/

W trakcie Kampanii 17/17, zrealizowano także cykl warsztatów branżowych, które pozwoliły rozwinąć myślenie sektorowe w kontekście SDGs. W rezultacie prac wyodrębniono kluczowe Cele Zrównoważonego Rozwoju dla każdej z branż: spożywczej, budowlanej i ubezpieczeniowej. Otrzymane wyniki, ostatecznie zweryfikowane przez Radę Ekspertów i opatrzone komentarzem, a także poparte przykładami dobrych praktyk, pozwoliły wskazać mapę działań na rzecz zrównoważonego rozwoju dla każdego z sektorów. Efektem tej współpracy jest kolejna publikacja – „SDGs w praktyce. Przewodnik dla firm, cz. 2”, której wersja elektroniczna dostępna jest na stronie: www.sdgs.pl/przewodnik-dla-firm/

„Cieszymy się z udziału w Kampanii promującej Cele Zrównoważonego Rozwoju. Tym bardziej, że ich treści są spójne z zapisami Pakietu dotyczącego Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, czy założeniami Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.” – podsumował Jakub Tyczkowski, prezes Rekopolu.

Organizatorzy Kampanii 17/17 wraz z partnerami projektu oraz partnerami branżowymi, zapraszają do lektury obu wydawnictw. Ich uroczysta prezentacja odbyła się 6 grudnia 2017 r. w trakcie konferencji „SDG 17: Partnerstwa na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju”, organizowanej przez Ministerstwo Rozwoju.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej. Zamknij

Bądź na bieżąco!

Wpisz adres e-mail i zapisz się do newslettera już teraz.
Wpisz lub popraw swój adres e-mail Zapisz Zgoda jest obowiązkowa
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych dotyczących działalności Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. drogą elektroniczną. Wiem, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie.