Rekopol » Hallmark – nowe europejskie oznaczenie opakowań szklanych

Hallmark – nowe europejskie oznaczenie opakowań szklanych

Przemysł szklarski wprowadza nowe oznaczenie (Hallmark), które jest symbolem zachowania jakości produktu, dbania o zdrowie konsumenta i środowisko oraz łatwego i nieskończonego recyklingu.

 

25 listopada 2020 roku, w ramach Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów (odbywającego się w dniach 21-29 listopada), ponad 220 osób z kilku krajów wzięło udział w spotkaniu online, na którym oficjalnie i po raz pierwszy zaprezentowano nowe oznaczenie (Hallmark).

Hallmark to symbol ochrony – jakości produktu, zdrowia człowieka i w końcu środowiska poprzez wykorzystywanie wyłącznie surowców naturalnych i nieskończony recykling opakowań szklanych. Jest efektem działań podjętych przez przemysł szklarski we współpracy z projektantami, właścicielami marek i konsumentami w celu stworzenia rozpoznawalnego, graficznego znaku, który symbolizuje zdrowie, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój w branży: spożywczej, farmaceutycznej, perfumeryjnej i kosmetycznej. Może być umieszczany bezpośrednio na opakowaniu lub etykiecie, jak również w materiałach informacyjnych.

To konsumenci głosowali nad ostatecznym wyglądem nowego oznaczenia, które komunikuje cechy szkła opakowaniowego, takie jak: zachowanie jakości produktu, dbanie o zdrowie konsumenta i środowisko oraz łatwy i nieskończony recykling, przez co stanowi cenny surowiec na rynku.
„Oznaczenie jest pierwszym kamieniem milowym na naszej drodze do współpracy z klientami i markami, mającej na celu oferowanie opakowań, które są odpowiedzią na rosnący nacisk, jaki konsumenci kładą na zrównoważony rozwój. Szkło posiada już swoją renomę w aspekcie ochrony zarówno środowiska, jak i zdrowia, dlatego pragniemy przypomnieć światu to, co już ceni w produktach codziennego użytku pakowanych w szkło. Dążymy do tego, aby konsumenci w całej Europie mogli zobaczyć nowe oznaczenie na szklanych opakowaniach wszystkich produktów – czy to konserwowanej żywności, czy to napojów, czy oliwy – a dzięki temu mieć świadomość, że wybierając szkło, przyczyniają się do bardziej zrównoważonej przyszłości” – tak skomentował pierwszą publiczną prezentację nowego oznaczenia Michel Giannuzzi, prezes Europejskiej Federacji Opakowań Szklanych (FEVE).

Wprowadzenie nowego oznaczenia zostało poprzedzone ankietą obejmującą 10 tysięcy konsumentów w 13 krajach Europy, którą przeprowadziła firma badawcza InSites Consulting. Wyniki ankiety pokazują nie tylko, że Europejczykom coraz bardziej leży na sercu wpływ opakowań na środowisko, lecz także, że większość z nich uważa szkło za najbezpieczniejszy, najzdrowszy i najbardziej ekologiczny materiał opakowaniowy. To przekonanie ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe:

• 42% ankietowanych kupuje więcej produktów w szklanych opakowaniach, ponieważ uważa, że stopień, w jakim można je poddać recyklingowi, jest wyższy niż w przypadku innych rodzajów opakowań.
• 33% robi to, ponieważ uważa, że szkło lepiej zabezpiecza żywność przed zanieczyszczeniem i chroni tym samym zdrowie.
• 31% uważa, że szkło daje im silne poczucie bezpieczeństwa w trosce o zdrowie.
• 30% wybiera szkło, ponieważ przyczynia się to do zmniejszenia zaśmiecenia środowiska naturalnego.

Mimo że konsumenci chcą kupować więcej produktów w opakowaniach szklanych, nie zawsze mają taką możliwość: dla 27% ankietowanych główną przeszkodą jest fakt, że często ich ulubione marki nie są dostępne w opakowaniach szklanych.
Dla marek, które pragną zwiększyć swój udział w rynku, są to poważne argumenty przemawiające za tym, by poszerzyć dostępność produktów pakowanych w szkło oraz by uwidocznić na sklepowej półce jego ochronne walory.

Hallmark jest najnowszą spośród wielu inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, jakie podjęła branża opakowaniowa. Należy do nich m.in. zainaugurowany w czerwcu program zarządzania surowcami Close the Glass Loop (ang. Zamknąć Szklaną Pętlę), który łączy cały europejski ekosystem opakowań szklanych w celu zwiększenia ich recyklingu. Z kolei w marcu br. producenci opakowań szklanych połączyli siły, tworząc projekt Furnace for the Future (ang. Piec dla Przyszłości) – pierwszy na świecie wielkogabarytowy, hybrydowy piec tlenowo-paliwowy, przeznaczony do produkcji na masową skalę, który ma obniżyć emisję dwutlenku węgla o 50% dzięki zasilaniu głównie (w 80%) zieloną energią.
Ponieważ opinia publiczna oczekuje od biznesu działań na rzecz ochrony środowiska, nowe oznaczenie dla opakowań szklanych stanowi idealny sposób, by marka mogła zademonstrować swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Branża szklarska zaprasza wszystkie marki, klientów oraz detalistów do udziału w tym przedsięwzięciu, by promować szkło jako opakowanie jutra, służące dobru społeczeństwa i planety.

Na stronie: www.glasshallmark.com można dowiedzieć się, jak na zasadzie licencji marki mogą używać nowego oznaczenia na swoich opakowaniach szklanych.

Kontakt i więcej informacji:
Barbara Maciałczyk, Barbara.Macialczyk@ardaghgroup.com

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej. Zamknij