AKTUALNOŚCI

Ministerstwo Środowiska organizuje konkurs dla Przedsiębiorców: PRODUKT W OBIEGU

Konkurs skierowany jest do producentów, projektantów, dystrybutorów, usługodawców, którzy swoim produktami lub projektami, które wpisują się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem konkursu jest promocja i upowszechnianie osiągnięć w dziedzinie ekologicznego, zrównoważonego projektowania, innowacyjności rozwiązań pogłębienie wiedzy o gospodarce o obiegu zamkniętym wśród przedsiębiorców, klientów docelowych jak i społeczeństwa. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 25 […]

Czytaj więcej...

Rekopol Partnerem Merytorycznym konferencji „Recykling. Opakowania. Innowacje” organizowanej 26 września

Stowarzyszenie „Polski Recykling” wspólnie z Politechniką Warszawską organizuje konferencję pt. „Recykling. Opakowania. Innowacje”.  Rekopol jest Partnerem Merytorycznym wydarzenia. Celem konferencji będzie poruszenie problematyki związanej ze zwiększaniem się ilości odpadów opakowaniowych, podwyższaniem poziomów recyklingu i odzysku tych odpadów oraz możliwe innowacje w zakresie wytwarzania, odzysku i recyklingu odpadów. Podczas konferencji prelekcję na temat Nowych standardów Rozszerzonej […]

Czytaj więcej...

BUTELKOWY CHÓR – czyli kolejna odsłona projektu „Szkło jest wiecznie żywe” Ardagh Group

Popularny duński zespół The Bottle Boys grający na instrumentach wykonanych z opakowań szklanych wraz ze znanym brytyjskim raperem stworzyli jedyny w swoim rodzaju „Butelkowy chór” w najnowszej europejskiej kampanii viralowej Friends of Glass. Celem działań projektu jest uświadomienie, że opakowania szklane można w nieskończoność przetwarzać na nowe, bez utraty ich naturalnych właściwości ochronnych. Są one […]

Czytaj więcej...

“Jak projektować żeby recyklingować” – innowacyjny projekt Rekopolu naprzeciw wyzwaniom przedsiębiorców w gospodarce o obiegu zamkniętym

Europa zmierza w stronę gospodarki o obiegu zamkniętym, której jednym z fundamentów będzie zapobieganie powstawania odpadów przez właściwe projektowanie produktów oraz ich opakowań. Ich wpływ na gospodarkę i system gospodarowania odpadami jest niebagatelny. To opakowania sprzedają produkty. Nad ich kształtem oraz formą głowią się rzesze specjalistów ds. marketingu, których oczekiwania zderzają się z wymaganiami dotyczącymi […]

Czytaj więcej...